25 sentabr, 2012 yilB U Y R U Q 18 AF
Maktab o`quvchilariga Alishr Navoiy mrosini
o`rganish bo`yicha qo`yilgan talablar haqida
2012-2013 o`quv yilining boshlanishi munosabati bilan maktabning 1-9-sinf o`quvchilari orasida Navoiyxonlik tadbirlarining muntazam ravishda o`tkazish tizimini yaratish, buyuk mutafakkir va shoir Alishr Navoiy hayoti va uning ijodiy mrosini o`rganish natijasida komil inson tarbiyasi g`oyasini ta’lim-tarbiya jarayoniga izchil tadbiq tish maqsadida
B U Y U R A M A N:
- 1. Maktab pdagogika kngashining 2012 yil 30 avgustdagi 1-sonli qarori bilan ma’qullangan Maktab 1-9-sinf o`quvchilariga Alishr Navoiy mrosini o`rganish bo`yicha qo`yilgan talablar 1-ilovaga asosan tasdiqlansin.
- O`quvchilarga Alishr Navoiy mrosini o`rganish bo`yicha maktabda tashkil tiladigan ishlarni muvofiqlashtiruvchi ishchi guruh quyidagi tarkibda tasdiqlansin:
Azimov A.A. ishchi guruh rahbari, maktab dirktori
Axmdova Sh. ishchi guruh mas’ul kotibi, ona tili va adabiyoti fani
o`qituvchilarining mtodbirlashma rahbari
Hojiva D. – ishchi guruh a’zosi, O`TIBDO`
Mamadova M. – ishchi guruh a’zosi, O`TIBDO`
Yarashva D. – ishchi guruh a’zosi, MMIBDO`
Komilova A. – ishchi guruh a’zosi, ona tili va adabiyoti
fani o`qituvchisi
Mirzava G. – ishchi guruh a’zosi, boshlang`ich sinf o`qituvchilari
mtodbirlashma rahbari
Ismoilova M. – ishchi guruh a’zosi, rus tili fani o`qituvchilari
mtodbirlashma rahbari
A’zamova N. – ishchi guruh a’zosi, ingliz tili o`qituvchilari
mtodbirlashma rahbari
rgashva D. – ishchi guruh a’zosi, ona tili va adabiyoti
fani o`qituvchisi
Karimova M. ishchi guruh a’zosi, ona tili va adabiyoti
fani o`qituvchisi
- O`quvchilarga Alishr Navoiy mrosini o`rganish bo`yicha maktabda tashkil tiladigan ishlarni muvofiqlashtiruvchi ishchi guruh a’zolariga:
Maktab 1-9-sinf o`quvchilariga Alishr Navoiy mrosini o`rganish bo`yicha qo`yilgan talablar i asosida sinflar ksimida ma’lumotlarning lktron va pchatlangan variantini joriy yilning 1 noyabriga qadar tayyorlash;
Maktab 1-9-sinf o`quvchilariga Alishr Navoiy mrosini o`rganish bo`yicha qo`yilgan talablar i burchagini tayyorlash;
Sinf rahbarlar bilan birgalikda maktabning barcha o`quvchilari diqqatiga Maktab 1-9-sinf o`quvchilariga Alishr Navoiy mrosini o`rganish bo`yicha qo`yilgan talablar ni tkazish;
Har bir sinfda sinf rahbarlar bilan birgalikda Alishr Navoiy mrosini o`rganish daftarlari ni tashkil tish va talablar asosida barcha ma’lumotlarni yozdirib borish;
Dkabr va aprl oylarida har bir sinfda Alishr Navoiy mrosini o`rganish bo`yicha qo`yilgan talablar asosida o`quvchilarda shakllangan bilim, ko`nikma va malakalari sinovdan o`tkazilib monitoring tahlilini tayyorlash vazifalari topshirilsin.
- Ushbu buyruq ustidan ijro nazoratini o`z zimmamda qoldiraman.
Maktab dirktori: A.Azimov
Klishildi:
Hojiva D.
Mamadova M.
Yarashva D.
Komilova A.
Mirzava G.
Ismoilova M.
A’zamova N.
rgashva D.
Karimova M.
Maktab 1-9-sinf o`quvchilariga Alishr Navoiy mrosini
o`rganish bo`yicha qo`yilgan talablar
1-sinf :
– Alishr Navoiyning kimligini, qachon va qarda tug`ilganinibilish.
– Alishr Navoiyning hikmatli so`zlaridan 2-3 ta yod bilish.
– Alishr Navoiy haqida bitta sh’r bilish
Maktab 1-9-sinf o`quvchilariga Alishr Navoiy mrosinio`rganish bo`yicha qo`yilgan talablar
2-sinf:
– Alishr Navoiyning yoshligi aks ttirilgan kichik hikoyalarnibilish.
– Alishr Navoiyning hikmatli so`zlaridan 3-4 ta yod bilish.
– Alishr Navoiy haqida 2 ta sh’r bilish
– Alishr Navoiyning bolaligida yozgan sh’rlaridan yod bilish
Maktab 1-9-sinf o`quvchilariga Alishr Navoiy mrosinio`rganish bo`yicha qo`yilgan talablar
3-sinf:
– Alishr Navoiy ustozlarining nomlarini bilish.
– Alishr Navoiyning do`stlari haqida bilish.
– Alishr Navoiyning ruboiylaridan (2 ta) yod bilish.
– Alishr Navoiy haqidagi rivoyatlardan bilish (2-3 ta)
Maktab 1-9-sinf o`quvchilariga Alishr Navoiy mrosinio`rganish bo`yicha qo`yilgan talablar
4-sinf:
– Alishr Navoiyning hikmatli so`zlarini mazmun-mohiyatiniyod bilish. (10 ta )
– Navoiy ruboyilaridan 3-4 ta yod bilish
– Przidntimizning Yuksak manaviyat yngilmas kuchasarida Alishr Navoiyga brilgan tarifini yod bilish
– Buyuk allomalarning A.Navoiy haqidagi fikrlarinibilish (2-3ta)
Maktab 1-9-sinf o`quvchilariga Alishr Navoiy mrosinio`rganish bo`yicha qo`yilgan talablar
5-sinf :
– Alishr Navoiy hayoti va ijodi haqida malumot.
– Hayrat ul- abror buyuk shoirning Xamsa asarining birinchi dostoni kanligi, dostonda chin va yolgon sozning solishtirilishi, togrilikning qanchalar azob bilan bolsa-da, golib klishi, yolgon va grilikning oxir-oqibat yngilishi, Shr bilan Durroj qismati misolida aks ttirilganini bilishi;
– Alishr Navoiy g`azallaridan (1ta), ruboiylaridan (4ta) yod bilish;
– Alishr Navoiy nomi bilan ataluvchi joy nomlarini bilish
– Navoiy shahridagi Navoiy bog`itarixini bilish;
Maktab 1-9-sinf o`quvchilariga Alishr Navoiy mrosinio`rganish bo`yicha qo`yilgan talablar
6-sinf:
– Mahbub ul qulub hayotiy hikmatlar majmuyi sifatida, Sahovat va himmat bobida, Hilm zikrida, Safar manofii zikrida qismlaridagi ilm va hunar, yaxshilik, insoniylik, rostgo`ylik va yolg`onchilik, sabr va qanoat, mhr, vafo, insoniylik haqidagi hikmatlarning o`ziga xosliklari, ularning xalq maqollariga yaqinligi, ulardan farqi, bu hikmatlarning manaviy-ahloqiy, talimiy, tarbiyaviy va badiiy ahamiyatini bilish
– Alishr Navoiy g`azallaridan (2ta), ruboiylaridan (5ta) yod bilish;
– Alishr Navoiy qadami tgan joy nomlarini xarita orqali bilish; (15-20 ta)
– Alishr Navoiy asarlari solnomasini bilish
Maktab 1-9-sinf o`quvchilariga Alishr Navoiy mrosinio`rganish bo`yicha qo`yilgan talablar
7-sinf:
– Sharq adabiyotidagi Xamsachilik tarixini bilish;
– Sabai sayyor dostonida 5-iqlim yo`lida klgan musofirning Mehr va Suhayl hikoyadagi sadoqat, mardlik, tantilik kabi insoniy tuyg`ular ifodasi obrazlar talqinini bilish;
– Alishr Navoiy g`azallaridan (3ta), ruboiylaridan (6ta) yod bilish;
– Alishr Navoiy asarlari solnomasini bilish
– Alishr Navoiy haqida yozilgan asarlar nomini bilish
Maktab 1-9-sinf o`quvchilariga Alishr Navoiy mrosinio`rganish bo`yicha qo`yilgan talablar
8-sinf:
– Alishr Navoiy g`azallari va qitalaridan Qaro ko`zim klu mardumlig` mdi fan qilg`il, Qoshi yosunmu dyin , Kcha klgumdir dbon , Yo`rdin ayru ko`ngul g`azallari, Kamol t kasbkim, olam uyidin qitalarini yoddan bilish
– Xazoyin ul-maoniy haqida qisqacha malumotni bilish, Navoiy shriyatining mazmunini tushunishi .Qaro ko`zim klu mardumlig` mdi fan qilg`il, Kcha klgumdir dbon g`azallarida majoziy va ilohiy ishq farqlay olishi, g`azallarini yoddan bilish, tahlil ta olish.
– O`quvchi Kamol t kasbkim, olam uyidin , Badoy` ul-vasat ning 41- qitasining mazmun – mohiyatini anglab ytish.
– Navoiyshunos olimlar nomini bilish
– Navoiy dvonlarining nomlarini (8 ta) bilish
Maktab 1-9-sinf o`quvchilariga Alishr Navoiy mrosinio`rganish bo`yicha qo`yilgan talablar
9-sinf:
– Boburnomada Alishr Navoiy timsoliga brilgan tavsifni bilish.
– Alishr Navoiy Xamsa sining yozilishi, tarkibidagi dostonlarning mazmun-mohiyatini bilish;
– Alishr Navoiy Xamsasidagi dostonlarning Sharq adabiuotidagi Nizomiy Ganjaviy, Xusrav Dhlaviy Xamsasiga kiruvchi dostonlardan farqli tomonlarini bilish;
– Farhod va Shirindostoning Xamsada tutgan ornini, Farhod shoir idali tasavvuridagi inson sifatida ifodalanganligini anglab ytishi, . Komillik yo`liga kirgan inson manzillari tasviri, dostonda yaxshilik va yomonlik, razolat va adolat o`rtasidagi ziddiyatning jonli shaxslar timsolida ko`rsatilishi anglab ytish.
– Asar dostonlari talqinida komil insonga xos bo`lgan vatanparvarlik, insonparvarlik, zgulik, sadoqat, vafodorlik, mardlik fazilatlarni o`zida mujassamlashtirishi, kasb-hunar sirlarini gallashi orqali KOMIL INSON darajasiga tishishga intilish.